Τεχνολογία Λογισμικού

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Επαναληπτικές και ευέλικτες διαδικασίες ανάπτυξης.
  • Οργάνωση ομάδων λογισμικού.
  • Διαχείριση έργων λογισμικού.
  • Ποιοτικός έλεγχος λογισμικού.
  • Έλεγχος μονάδων λογισμικού.
  • Διαχείριση εκδόσεων λογισμικού.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα στοχεύει στην:

  • Απόκτηση γνώσης οργάνωσης κώδικα, ποιοτικού ελέγχου και διαδικασιών ελέγχου σε μεγάλα έργα λογισμικού.
  • Απόκτηση γνώσης των βασικών εργαλείων που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη λογισμικού όπως build tools, source control/versioning tools, testing frameworks.
  • Απόκτηση κριτικής ικανότητας ώστε να μπορούν να αναγνωρίσουν και να αποφύγουν ρίσκα που εμφανίζονται στη διάρκεια ανάπτυξης ενός μεγάλου έργου λογισμικού.
  • Απόκτηση γνώσης των ευέλικτων διαδικασιών ανάπτυξης (agile methods).

Γενικές Ικανότητες

  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Ομαδική εργασία.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Λήψη αποφάσεων.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Διαλέξεις με χρήση διαφανειών και video. Στη διάρκεια των διαλέξων δίνονται διάφορα προβλήματα στους φοιτητές ενώ αναλύονται σε βάθος παραδείγματα που προκύπτουν κατά τη συζήτηση με τους φοιτητές.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (χρησιμοποιώντας λογισμικό ασύγχρονης εκπαίδευσης).

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Διαφάνειες.
  • Video.
  • Δοκιμασίες πολλαπλών επιλογών που βαθμολογούνται αυτόματα.
  • Πόροι Internet (papers, οδηγίες κτλ).

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης13
Εργαστηριακές Ασκήσεις13
Συγγραφή εργαστηριακών αναφορών21
Αυτοτελής Μελέτη52
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γραπτή εξέταση πολλαπλών επιλογών, παρουσιάσεις, γραπτές εργασίες, προφορική εξέταση. Πιο συγκεκριμένα, το θεωρητικό μέρος του μαθήματος γίνεται με γραπτές εξετάσεις πολλαπλών επιλογών. Οι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να παραδώσουν και να παρουσιάσουν στην τάξη βιβλιογραφικές εργασίες και ατομικό project λογισμικού το οποίο μετράει 30% του τελικού τους βαθμού.

Στο εργαστηριακό μέρος η αξιολόγηση γίνεται:

  • με βάση προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου επί της ομαδικής εργαστηριακής εργασίας που δίνεται (project),
  • με βάση την παρουσίαση που επίσης γίνεται για την ίδια εργασία.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Ian Sommerville, Βασικές αρχές τεχνολογίας λογισμικού, Κλειδάριθμος.
  2. Frederick Brooks, The Mythical Man Month:Essays on Software Engineering, AddissonWesley.
  3. Steve Freeman, Growing Object-Oriented Software Guided By Tests, Addisson-Wesley.
  4. Pen Kroll, The Rational Unified Process Made Easy: A practitioner’s Guide to the RUP , Addison-Wesley.
  5. IEEE Transactions on Software Engineering.