ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Τηλεπικοινωνιακή Πολιτική και Ρυθμιστικό Περιβάλλον

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Μηχανικών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Υπολογιστών και Τηλεπικοινωνιών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %cf%80%ce%bb%ce%b508061 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Τηλεπικοινωνιακή Πολιτική και Ρυθμιστικό Περιβάλλον
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 2 5
Ασκήσεις Πράξης 1
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=1026

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Ο στόχος του μαθήματος είναι να εφοδιάσει το φοιτητή με τις απαραίτητες γνώσεις για να κατανοήσει την ανάπτυξη του κλάδου των τηλεπικοινωνιών στο πλαίσιο του τεχνικού, νομικού και οικονομικού πλαισίου που επιβάλλονται τόσο από κράτη όσο και από διεθνείς οργανισμούς. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στα τεχνικά θέματα που αφορούν στη χάραξη πολιτικής και τη ρύθμιση εφαρμογών ασύρματων συστημάτων και τεχνολογιών επικοινωνιών.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Ομαδική Εργασία.
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Η Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών.
    • Ιστορική εξέλιξη.
    • Σκοπός και λειτουργία.
    • Δομή (Τομείς: ITU-T, ITU-R, ITU-D, Διοικητική δομή, Ομάδες Μελέτης).
  • Ο διεθνής κατάλογος κατανομής ζωνών συχνοτήτων.
    • Υπηρεσίες κι ερμηνεία του παγκόσμιου Πίνακα κατανομής ζωνών συχνοτήτων.
    • Ο Ελληνικός κατάλογος κατανομής ζωνών συχνοτήτων.
  • Αναγκαιότητα για πρότυπα και ρύθμιση των Ραδιοεπικοινωνιών.
    • Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Προτυποποίησης Τηλεπικοινωνιών (ETSI).
    • Ράδιο-Κανονισμοί.
    • Αλληλεπίδραση και παρεμβολή μεταξύ ράδιο-υπηρεσιών.
    • Βασικοί ορισμοί σχετικοί με το εύρος ζώνης.
    • Βασικοί ορισμοί σχετικοί με το ηλεκτρικό πεδίο ο Θόρυβος.
  • Διαχείριση φάσματος συχνοτήτων.
    • Διεθνή ζητήματα – Συντονισμός υπηρεσιών.
    • Εθνικά ζητήματα o Πολιτική Διαχείρισης Φάσματος Ραδιοσυχνοτήτων.
  • Τρόποι διάδοσης ραδιοκυμάτων.
    • Κύμα εδάφους.
    • Κύμα Ιονόσφαιρας.
    • Κύμα ελευθέρου χώρου (οπτική διάδοση).
  • Αδειοδότηση τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
    • Γενικές και Ειδικές άδειες.
    • Η αδεσμοποίηση του τοπικού βρόχου.
  • Τα οικονομικά του Φάσματος.
    • Τέλη αδειών.
    • Μηχανισμοί αδειοδότησης για πρόσβαση στο φάσμα ραδιοσυχνοτήτων.
  • Συγκριτικές Προσφορές.
  • Λοταρία.
  • Δημοπρασίες.
  • Η Οδηγία για τον Ασύρματο και Τηλεπικοινωνιακό Τερματικό Εξοπλισμό 1999/5/EC (R&TTE).
  • Σημαντικές αγορές στις τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και νέες τάσεις στην Ρύθμιση.
  • Ρύθμιση 4ης γενιάς: Ένα νέο μοντέλο για τη ρύθμιση του ψηφιακού οικοσυστήματος.
  • Διαχείριση κενούμενων φασματικών περιοχών (διαχείριση ψηφιακού μερίσματος).
  • Μοντέλα τιμολόγησης για διασύνδεση στα πλαίσια εθνικού ευρυζωνικού δικτύου.
  • Ψηφιακή ευρυεκπομπή και παροχή περιεχομένου μέσω Διαδικτύου.
  • Ψηφιακές συναλλαγές στα πλαίσια της σημερινής “έξυπνης” κοινωνίας.
  • Αναγκαιότητα για περισσότερες διευθύνσεις Διαδικτύου.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Θεωρητική από έδρας διδασκαλία με συζήτηση και ενεργή συμμετοχή των φοιτητών. Οι διαλέξεις του μαθήματος υποστηρίζονται από διαφάνειες παρουσίασης του συνόλου της εκπαιδευτικής ύλης, ενώ ο λευκός πίνακας χρησιμοποιείται:

  • για την εμβάθυνση επιλεγμένων θεματικών ενοτήτων,
  • για την προαγωγή της ενεργούς συμμετοχής των φοιτητών στη βήμα-προς-βήμα επίλυση προβλημάτων,
  • τη διεξοδική επίλυση Ασκήσεων Πράξης.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας δια μέσου της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μάθησης του μαθήματος, όπου περιλαμβάνονται:

  • Περιγραφή των προς ανάθεση εργασιών καθώς και σχετικές οδηγίες για την αποτελεσματική εκπόνησή τους.
  • Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης13
Συγγραφή Εργασιών13
Αυτοτελής Μελέτη73
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται κατά 70% από τον βαθμό του θεωρητικού μέρους και κατά 30% από τον βαθμό των εργασιών που εκπονεί ο φοιτητής κατά τη διάρκεια του Εξαμήνου. Ο βαθμός του θεωρητικού μέρους διαμορφώνεται από γραπτή τελική εξέταση. Η γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους δύναται να περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

  1. Ian Warden, Telecommunication Law and Regulation, Oxford University Press, 5th Revised edition (16 Oct. 2018), ISBN-13: 978-0198807414.
  2. Joachim Scherer, Telecommunication Laws in Europe, Bloomsbury Professional; 6th Revised edition (26 Feb. 2013), ISBN-13: 978-1847668851.
  3. Joost Poort, Empirical Evidence for Policy in Telecommunication, Copyright & Broadcasting, (3 Apr. 2015), Amsterdam University Press, ISBN-13: 978-9056297602.
  4. The Radio Regulations, ITU, edition of 2016.
  5. A. D. Papatsoris, Lecture Notes on Communications Policy and the Radio Regulatory Environment, former Central Macedonia Institute of Technology and Education, March 2013.

Διαδικτυακές Διευθύνσεις Οργανισμών:

  1. https://www.itu.int
  2. https://www.eett.gr
  3. https://www.yme.gr
  4. https://www.ero.dk
  5. https://www.etsi.org