Μεθοδολογία Προγραμματισμού
Γενικά
- Κωδικός: ΠΛΥ06032
- Εξάμηνο: 6ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις (2) / Ασκήσεις Πράξης (1) / Εργαστηριακές Ασκήσεις (1)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=139
Περιεχόμενα μαθήματος
- Εισαγωγή στη γλώσσα Java.
- Εισαγωγή στη UML.
- Εισαγωγή στην αντικειμενοστραφή ανάλυση και σχεδίαση.
- Χαρακτηριστικά καλής και κακής σχεδίασης.
- Μοτίβα σχεδίασης.
Μαθησιακοί Στόχοι
Το μάθημα στοχεύει στην:
- Απόκτηση γνώσης αντικειμενοστραφούς σχεδίασης και της γλώσσας UML ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν και να αποτυπώσουν ένα αντικειμενοστραφές σύστημα.
- Απόκτηση γνώσης βασικών μοτίβων σχεδίασης ώστε να μπορούν να εφαρμόσουν ενδεδειγμένες λύσεις σε αντικειμενοστραφή προγράμματα ανεξαρτήτως της γλώσσας υλοποίησης.
- Απόκτηση κριτικής ικανότητας ώστε να διαχωρίζουν ένα σωστά από ένα άσχημα σχεδιασμένο λογισμικό.
- Απόκτηση γνώσης της γλώσσας Java ώστε να μπορούν να προχωρήσουν στην υλοποίηση ενός αντικειμενοστραφούς σχεδίου.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Διαλέξεις με χρήση διαφανειών. Στη διάρκεια των διαλέξεων δίνονται διάφορα προβλήματα στους φοιτητές, ενώ αναλύονται σε βάθος παραδείγματα που προκύπτουν κατά τη συζήτηση με τους φοιτητές.
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (χρησιμοποιώντας λογισμικό ασύγχρονης εκπαίδευσης).
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Διαφάνειες.
- Δοκιμασίες πολλαπλών επιλογών που βαθμολογούνται αυτόματα.
- Πόροι Internet (papers, οδηγίες κτλ).
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 26 |
Ασκήσεις Πράξης | 13 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 13 |
Συγγραφή εργαστηριακών αναφορών,εργασίες κλπ | 21 |
Αυτοτελής Μελέτη | 52 |
Σύνολο | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή εξέταση πολλαπλών επιλογών, παρουσιάσεις, γραπτές εργασίες, προφορική εξέταση. Πιο συγκεκριμένα, το θεωρητικό μέρος του μαθήματος γίνεται με γραπτές εξετάσεις πολλαπλών επιλογών. Οι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να παραδώσουν και να παρουσιάσουν στην τάξη βιβλιογραφικές εργασίες και ατομικό project λογισμικού το οποίο μετράει 40% του τελικού τους βαθμού. Στο εργαστηριακό μέρος η αξιολόγηση γίνεται:
- με βάση προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου επί της εργαστηριακής εργασίας που δίνεται (project),
- με βάση την παρουσίαση, που επίσης γίνεται για την ίδια εργασία.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Αλέξανδρος Χατζηγεωργίου, Αντικειμενοστρεφής σχεδίαση: UML, αρχές, πρότυπα και ευρετικοί κανόνες, Κλειδάριθμος.
- Martin Fowler, Kendall Scott, Εισαγωγή στη UML, Κλειδάριθμος.
- Craig Larman, Applying UML and Patterns, Prentice Hall PTR.
- Bruce Eckel, Thinking in Java, Prentice Hall.