Multimedia Systems

General

Course Contents

  • Βασικοί ορισμοί και έννοιες. Είδη μέσων. Είδη πολυμεσικών συστημάτων.
  • Αναλογικό και ψηφιακό. Μετατροπή. Αναπαραστάσεις ψηφιακών μέσων.
  • Χρώμα. Χρωματικοί χώροι.
  • Συμπίεση. Απωλεστική και μη συμπίεση. Συμμετρική και μη συμπίεση.
  • Συμπίεση εικόνας. JPEG και JPEG 2000. Συμπίεση με fractals. Μετάδοση συμπιεσμένης εικόνας.
  • Συμπίεση βίντεο. Η.261, Η.263, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, H.264.
  • Συμπίεση ήχου. MPEG-1, MPEG-2, Dolby AC-2 και AC-3, MPEG-4. Πρότυπο MIDI.
  • Συμπίεση γραφικών. 2D και 3D γραφικά. VRML, X3D, MPEG-4, Java 3D.
  • Δικτύωση πολυμέσων (ασύρματη και μη).
  • Διαχείριση ψηφιακών δικαιωμάτων.
  • Βάσεις δεδομένων πολυμέσων. Αναζήτηση πληροφορίας. Πολυμεσικά πλαίσια.

Educational Goals

The course deals with the basic concepts and modern techniques of the multimedia technology field that is evolving at a dizzying pace. Multimedia systems are composed of heterogeneous disciplines of informatics, telecommunications and physics. Upon successful completion of the course the student will be able to:

  • Report elements on digital representation of multimedia information.
  • Explain and apply techniques for multimedia information compression, storage and retrieval.
  • Report information on multimedia devices, main international standards, and basic multimedia development applications.

General Skills

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Teaching Methods

  • Θεωρητική από έδρας διδασκαλία με συζήτηση και ενεργή συμμετοχή των φοιτητών. Κατά την διάρκεια του μαθήματος γίνονται παρουσιάσεις σε power point.
  • Εργαστηριακές Ασκήσεις.

Use of ICT means

  • Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle.
  • Ηλεκτρονικές Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης.
  • Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail και της ιστοσελίδας του μαθήματος.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures26
Practice Exercises13
Laboratory Exercises26
Autonomous Study60
Total125

Students Evaluation

Ο τελικός βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται κατά ένα μέρος από τον βαθμό του θεωρητικού μέρους και κατά άλλο από τον βαθμό του εργαστηριακού. Σημειώνεται ότι ο φοιτητής θα πρέπει να έχει παρακολουθήσει επιτυχώς το εργαστηριακό μέρος για να έχει δικαίωμα εξέτασης στο θεωρητικό μέρος. Ο βαθμός του θεωρητικού μέρους διαμορφώνεται από γραπτή τελική εξέταση.

  1. Η γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους μπορεί να περιλαμβάνει:
    • Ανάπτυξη θεωρητικών θεμάτων.
    • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
    • Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
    • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  2. Η εξέταση του εργαστηρίου περιλαμβάνει δύο ενδιάμεσες αξιολογήσεις με χρήση του υπολογιστή και του εξειδικευμένου λογισμικού για έλεγχο εμπέδωσης των εργαστηριακών δεξιοτήτων.

Recommended Bibliography

Συγγράμματα μέσω του συστήματος ΕΥΔΟΞΟΣ:

  1. Βιβλίο [18549030]: Τεχνολογία πολυμέσων, Δημητριάδης Σταύρος Ν.,Πομπόρτσης Ανδρέας Σ.,Τριανταφύλλου Ευάγγελος Γ.
  2. Βιβλίο [13256967]: Συστήματα Πολυμέσων: Αλγόριθμοι, Πρότυπα και Εφαρμογές, Havaldar P., Medioni G.
  3. Βιβλίο [13914]: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ Β. ΞΥΛΩΜΕΝΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΠΟΛΥΖΟΣ.

Συγγράμματα που διανέμονται μέσω του Ιδρύματος ή της ηλεκτρονικής σελίδας του μαθήματος:

  1. Αθ. Νικολαΐδης. Συστήματα Πολυμέσων – Σημειώσεις θεωρίας. Σέρρες, 2008.
  2. Αθ. Νικολαΐδης, Συστήματα Πολυμέσων – Σημειώσεις εργαστηρίου, Σέρρες, 2008.

Συμπληρωματική προτεινόμενη βιβλιογραφία:

  1. Tay Vaughan, Πολυμέσα: Αναλυτικός Οδηγός , 8η έκδοση, Εκδόσεις Γκιούρδα, 2012.
  2. Yue-Ling Wong, Χρήση και Προγραμματισμός Πολυμέσων’, 3η έκοση, Εκδόσεις Γκιούρδα, 2018.
  3. Γ. Στυλιαράς, Β. Δήμου, Δ. Ζευγώλης, Τεχνολογία Πολυμέσων, Εκδόσεις Τζιόλα, 2019.