Teaching and Presentation Techniques
General
- Code: ΠΛΠ06092
- Semester: 6th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: General Knowledge
- Teaching and exams language: Greek / English
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Lectures (2)
- ECTS Units: 3
- Course homepage: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=31
Course Contents
- Pedagogical and psychological problems in teaching
- The concept of teaching.
- Epistemology of knowledge, genesis of knowledge, consolidation of knowledge and interdisciplinary and interdisciplinary approach to knowledge.
- Teaching relationship: knowledge – student – teacher.
- Psychological and epistemological dimension of teaching.
- General and specific purposes of teaching.
- Teaching metaphor of scientific concepts.
- The essence of the structure of the content of teaching.
- Causes and purposes, activity and effect, tracking students’ knowledge and working with help.
- Teaching educational technology
- Basic principles of scientific thinking (consciousness, activity, representation, accessibility, systematization and succession, personal tactics and differentiation, duration of knowledge and teaching aids).
- Qualifications of scientific thought (flexible, standardized, depth, expediency, reasonableness, breadth, critical thinking).
- Methods of scientific knowledge (observation and experiment, analysis, isolation and synthesis, comparison, generalization, concretization and specialization, modeling).
- Teaching technology (oral speech, listening, written speech, reading, support material, teaching contract, extracurricular assistance, e-book, dynamic presentations, online competition, use of educational software, educational social networks, lesson file).
- Defining educational relationships
- Teaching methods and techniques.
- Teaching processing of the educational content of the courses.
- Course cycle.
- Student, teacher and system evaluation.
- Scale of graded performance evaluation criteria.
- Competition preparation – Rating.
- The process of communication.
- Logical and creative thinking for the teacher.
- Teacher-knowledge-student relationship.
- Educational curricula.
- Presentation techniques
- Construction of research work.
- Teaching presentation structure.
- Writing a bibliography.
Educational Goals
Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι η διασφάλιση της δυνατότητας των φοιτητών να μάθουν τον τρόπο που θα τους οδηγήσει στο να κάνουν τους μαθητές τους να εμπεδώσουν έννοιες που διδάχτηκαν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους. Ειδικότερα, η παροχή εξειδικευμένων διδακτικών γνώσεων μέσω καινοτόμων διαδικασιών, τεχνικών και μεθόδων σχετικά με την ανάδειξη νέων ερευνητικών τομέων στη διδακτική των θετικών επιστημών με τη χρήση τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών, την υψηλού επιπέδου γνώση σύγχρονων μοντέλων διδασκαλίας και την προετοιμασία εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών στα αναλυτικά προγράμματα της εκπαίδευσης. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:
- Να γνωρίζουν τις βασικές, πρωταρχικές διδακτικές έννοιες.
- Να γνωρίζουν την διδακτική μετάπλαση των επιστημονικών εννοιών και να προσδιορίζουν έτσι το περιεχόμενο της διδασκαλίας και την τροχιά γνώσης των μαθητών τους.
- Να γνωρίζουν και να κατέχουν, τόσο τις βασικές αρχές επιστημονικής σκέψης, όσο και τις διδακτικές επιστημονικές αρχές.
- Να γνωρίζουν τις μεθόδους επιστημονικής γνώσης, τη διδακτική τεχνολογία της εκπαίδευσης, τις διδακτικές μεθόδους και να δομούν τον κύκλο μαθήματος.
- Να διακρίνουν και να εφαρμόζουν τα είδη μάθησης και τις ψυχοπαιδαγωγικές επιστημονικές αρχές.
- Να γνωρίζουν τις σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας.
- Να γνωρίζουν τις βασικές αρχές δόμησης μαθήματος, φακέλου μαθήματος, ηλεκτρονικού αποθετηρίου καθώς και τους τρόπους οργάνωσης και χρήσης αυτών.
- Να γνωρίζουν τη δομή και τους παράγοντες της προσωπικότητας.
- Να γνωρίζουν και να κατέχουν τις μεθόδους και τις ευθύνες των εκπαιδευτικών και να προσδιορίζουν τις σχέσεις: εκπαιδευτικού – μαθητή – γνώση και εκπαιδευτικού – μαθητή – υπολογιστή, με τη βοήθεια εκπαιδευτικών διδακτικών προγραμμάτων.
- Να γνωρίζουν τους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική αξιολόγηση, τους τομείς αξιολόγησής τους καθώς και να εφαρμόζουν αξιολόγηση σε επίπεδο μαθητών.
- Να διακρίνουν και να εφαρμόζουν τη διαθεματικότητα και τη διεπιστημονικότητατων διαφόρων επιστημονικών εννοιών.
- Να δομούν διδακτικά βοηθήματα τα οποία θα συνδέουν με τις ΤΠΕ, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εργαστηριακό επίπεδο.
General Skills
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Εργασία σε διαθεματικό περιβάλλον.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
- Αλληλεπίδραση με το μαθησιακό υλικό.
- Δυνατότητα αυτοαξιολόγησης επίτευξης μαθησιακών στόχων.
- Εξειδίκευση θεωρητικών γνώσεων με τη χρήση πρακτικών εφαρμογών.
Teaching Methods
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Use of ICT means
- Διάλεξη με διαφάνειες, χρήση λογισμικού αποθετηρίου, χρήση ηλεκτρονικών διαγωνισμάτων αυτοαξιολόγησης και ηλεκτρονικών βιβλίων, υλικό στο e-class (παρουσίαση, quizzes κ.α.), χρήση ασπροπίνακα.
- Επικοινωνία με τους φοιτητές ηλεκτρονικά με email.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures | 26 |
Microteaching | 4 |
Online tests | 23 |
Study hours/exams | 25 |
Total | 78 |
Students Evaluation
- Γραπτή τελική εξέταση (60%) με δοκιμασία πολλαπλής επιλογής και ανάπτυξης.
- Ομαδική θεωρητική εργασία (40%). Η εργασία αποστέλλεται ηλεκτρονικά και εξετάζεται δια ζώσης.
- Μικροδιδασκαλία διάρκειας 15 λεπτών. Διεξάγεται στους χώρους του ιδρύματος και είναι προαιρετική.
Recommended Bibliography
- Bloom, B. & Krathwohl, D. (1986). Ταξινομία Διδακτικών Στόχων. Αθήνα: Κώδικας.
- Κοσσυβάκη, Φ. (2003). Εναλλακτική Διδακτική. Προτάσεις για μετάβαση από τη Διδακτική του Αντικειμένου στη Διδακτική του Ενεργού Υποκειμένου. Αθήνα: Gutenberg.
- Ματσαγγούρας, Η. (2000). Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας τ. Α’ : Θεωρία της Διδασκαλίας. Αθήνα: Gutenberg.
- Ματσαγγούρας, Η. (1997). Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας τ. Β’ : Στρατηγικές Διδασκαλίας. Αθήνα: Gutenberg.
- Μαυροσκούφης, Λ. (2008). Διδακτική Μεθοδολογία και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
- Ντάβου, Μ. (2000). Οι διεργασίες της σκέψης στην εποχή πληροφορίας. Αθήνα: Παπαζήση.
- Σάλτας, Β. (2014). Στοιχεία Διδακτικής και παιδαγωγικής. Β΄ Έκδοση. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.